.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صلح و سازش برای سه پرونده قتل عمد درمازندران

معاون قضايي رئيس كل در امور شوراهاي حل اختلاف مازندران گفت : امسال پرونده سه فقره قتل عمد توسط شوراهاي حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

" سيد كاظم حسيني " روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا در ساري افزود : به رغم اينكه حكم اعدام متهمان اين پرونده‌ها در دادگاه كيفري استان و ديوان عالي كشور به تائيد رسيده بود با وساطت شوراهاي حل اختلاف شهرستان ساري و بخش كجور به مصالحه انجاميد.

وي به تشريح رسيدگي به پرونده‌هاي قتل اشاره كرد و اظهارداشت : در پي وقوع يك فقره قتل عمدي در روستاي لرگان بخش كجور پرونده كيفري مربوطه تشكيل و پس از اجراي تشريفات قانوني نهايتا دادگاه كيفري استان متهم را به اتهام قتل عمدي به اعدام محكوم و ديوان عالي كشور نيز حكم صادره را تائيد كرد .

وي تصرح كرد:با عنايت به اينكه طرفين دعوا در روستاي لرگان ساكن بوده‌اند موضوع جهت گرفتن رضايت اولياء دم به اعضاي شوراي حل اختلاف اين قريه ارجاع و طرفين دعوا با توكل به ذات اقدس الهي و فرامين ديني با برگزاري جلسات متعدد سرانجام موفق به مصالحه ميان طرفين شد .

رئيس شوراي حل اختلاف مازندران همچنين ادامه داد : يك فقره قتل عمد در ساري طي نشستهاي متعدد با اولياء دم و توصيف گذشت بر عفودر زندگي سرانجام اولياي دم با طيب خاطر از حق قصاص خود گذشت نموده و جواني را از مرگ و خانواده‌اي را از داغ مرگ جوان نجات يافته است.

"حسيني" بيان داشت : شخصي به جرم ارتكاب قتل عمدي ازسوي دادگاه كيفري مازندران به اعدام محكوم شده بود كه پس از اظهار ندامت و پشيماني و تلاش شوراي حل اختلاف واحد زندان ساري اولياي دم مقتول از قصاص فرزندش گذشت كرد و قاتل را بخشيد .

معاون قضايي رئيس كل در امور شوراهاي حل اختلاف مازندران با اشاره به نقش مهم شوراي حل اختلاف در اين سه پرونده را بسيار مهم دانست و گفت :
همه تلاشهاي دستگاه قضايي در راستاي ايجاد صلح و سازش و فرهنگ گذشت در بين مردم است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.216 seconds.